maandag 12 oktober 2015

#40daysto40

in een sneltempo is 1 september achter me gebleven en zijn talrijke atelierdagen, 2 creatieve ontmoetingen met bevriende kunstenaars en enkele road trips naar kunstzinnige plekken gepasseerd.
Smakelijk, met delicieuse teugen heb ik van de afgelopen 40 dagen genoten en heb ik wat zich aandiende in me opgenomen.
Met een moeiteloosheid die mezelf verbaasde, heb ik thuis de juiste plek en een passend tempo gevonden om me aan het experimeteren te wijden. Met de enthousiaste aanmoedigingen van Stef voelde ik me vanaf de aanvang gesteund in mijn spannende avontuur. Het 24/7 samen in hetzelfde huis zijn en dus plaats en tijd delen verliep tot op heden vlekkenloos tegen onze beider verwachtingen in.
Bewuste keuzes en bezonnen beslissingen hebben dus duidelijk gigantische impact op je levenskwaliteit, dat staat vast.

En afgelopen weekend was er dan de tellerwijziging en schoof er langzaam een 4 op de plaats waar zovele jaren een 3 had gestaan. Het werd een heerlijk weekend vol warmte, vriendschap en veel plezier. Dagen waarin ik overspoeld werd door het besef dat ik zo ontzetted goed omringd ben! En de absolute bevestiging dat je hart volgen gewoon klopt. Dat leven met je zintuigen op scherp, je analytische geest helpt naar stand-by modus te brengen en je bewustzijn uitermate vergroot.

In mijn ateliertje achter mijn naaimachine, over mijn werktafel gebogen, met schaar, naald of inktspatel in de hand, dat leegt mijn hoofd, opent mijn hart, laat mijn zintuigen zingen & dansen. Maar bovenal zet het de tijd stil, geeft het eindeloze rust. Daagt het me uit om verder te doen, opnieuw te beginnen, los te laten, uit te proberen, in vraag te stellen, tevreden te zijn, verwachtingen te vergeten.
Gewaagde beslissingen nemen, laat de intensiteit van je leven stijgen, lokt je uit je kot, schudt je wakker!
En ik slaap beter dan ooit! ;-)

Enfin, ik wist niet goed wat ik hier zou gaan neerpennen toen ik me ervoor neerzette. Bij het herlezen tref ik min of meer een filosofisch traktaat. Misschien heb ik een roeping gemist..? ;-)
De quarantaine is nog niet afgelopen, het kan dus nog alle richtingen uit!


Laat ik eerst verder gaan naar het Zuiden – Zuid-Afrika, Johannesburg.
Volgende week, vertrek, voor 6 weken / 40 dagen (om in het thema te blijven :-D ) naar mijn tweede thuis.
Geen verwachtingen, alles open, 1 voornemen: creatief actief zijn, geen doelen, geen eisen.
Als het tot iets ongelofelijks komt, dat jullie moeten gezien hebben, stuur ik een uitnodiging voor een gallerijbezoek ;-)

Ik kijk uit naar deze volgende paragraaf in de nieuwe episode!!


Geen opmerkingen: