dinsdag 1 september 2015

1 september. een uitzonderlijk avontuur, een bijzondere reis...

het blijft een feit. uitkijken naar een nieuw avontuur is minstens even spannend en deugddoend dan de belevenis zelf.

van 2015 zijn er vandaag 8 maanden beleefd, gepasseerd, volbracht en door mij ook erg uitgekeken naar...

1 september heeft nog nooit het gevoel, de betekenis en het vooruitzicht gehad als de 38 voorgaande 1 septembers in mijn leven.
1 september 2015 is een startschot, een knal, de aftrap van een klein avontuur in een gewoon verder draaiend geheel.
dus 1 september 2015 is net zo goed een doordeweekse dinsdag. ware het niet dat ik vanochtend niet naar de bushalte op de Groenplaats hoefde te stappen, hoewel ik toch op het gebruikelijke uur van een gewone werkdag mijn bed uitrolde. deze keer met een ander gevoel, want ja, ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar deze heel gewone eerste dinsdag van september.

vandaag is de eerste dag van de komende 7 maanden, dat ik niet naar de bushalte op de Groenplaats zal wandelen, dat ik even flink als op een gebruikelijke werkdag mijn bed zal uitrollen, maar dat ik mij na mijn ontbijt niet naar de bushalte, maar naar 'boven' begeef. mijn 'atelier' - what's in a name / een kamertje van 3,5 bij 3 onder het dak - juicht en ik ook!

een cadeau aan mezelf dat ik symbolischer wijze 40 dagen voor datum mezelf offreer en waar ik 'ikweetnihoe' blij mee ben! een keuze waar ik - als über Weegschaal - geen seconde over getwijfeld heb. geen stress, geen twijfel, geen paniek. gewoon goed geluisterd naar mezelf.
ik mag van mezelf 7 maanden knoeien en prutsen en ontdekken en proberen en maken en creëren en verzinnen en fantaseren en en en ...
elke dag opnieuw, intens of rustig, gericht of ongeleid, alleen of met anderen, thuis of ergens anders.
ik mag, 7 maanden lang.
alleen mogen, niks moeten. geen TO DO-lijstjes, alleen TO BE-reeksen.
niet meer uit-kijken, alleen nog maar in-zien.

mijn 1ste september was alleszins de aftrap van een uitzonderlijk avontuur, een bijzondere reis en ik heb me al goed geamuseerd.
ik hoop dat deze eerste .school.werk.droom.vakantie.rust.dins.dag voor iedereen zo uitdagend of motiverend mag zijn als voor mij! hij is nog niet helemaal om, ge kunt nog van start gaan!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier ook terug een speciale 1ste september, maar dat schrijf ik je nog wel eens. Geniet superhard van deze tijd. Jou een beetje kennende zal daar heel veel moois uit voortkomen. kitty

Unknown zei

Blij nog eens iets van je te lezen. Let it flow, mus. Yogaknuffel van DiDi.

mus zei

Ben benieuwd! @Kitty

Totaly flowing, tnx @DiDi

Anoniem zei

Oh laat het stromen...